رفتن به محتوای اصلی
x

تاریخچه، اهداف و رسالت

  ساختمان معاونت آموزشی دانشگاه

  • تاریخچه معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

در سال 1365 با تصویب قانون تشکیل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی از دانشگاه اصفهان مستقل گردید و در تاریخ 14/2/1366 دکتر محمد سلطانی به عنوان اولین معاون آموزش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان منصوب و کلیه امور آموزشی به صورت مشترک با دانشگاه اصفهان در حوزه معاونت آموزشی آن دانشگاه انجامید.

درسال 1367 بال شمال غربی دانشکده پرستاری و مامایی به حوزه معاونت آموزشی جهت استقرار نیروها و امکانات واگذار شد. با گسترده شدن وظایف و کمبود فضای فیزیکی در اوایل سال 1370 به همت جناب دکتر غفوری معاون آموزشی وقت دانشگاه ساختمان معاونت آموزشی فعلی در زمینی به مساحت 1656 متر مربع در سه طبقه بنا و مورد بهره برداری قرار گرفت.

چشم‌انداز، رسالت و ماموریت معاونت آموزشي دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني اصفهان: 

  • معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان مصمم است از طریق تحقق مبانی علمی تصمیم گیری در مدیریت آموزشی و با توجه به مبانی دینی و فرهنگی بعنوان یکی از قطب های آموزش علوم پزشکی ادغام یافته و جامعه نگر در کشور و در منطقه مديترانه شرقيEMRO  مطرح گردد . معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ماموریت دارد با استعانت از خداوند متعال، بهره گیری از مهارتهای مدیریت آموزشی و اصول حرفه گرایی و برنامه ریزی در راستای دانش محوری و با استفاده از پژوهش های کاربردی در حوزه آموزشی و با تکیه بر هماهنگی درون و برون بخشی، از تربیت دانش آموختگانی پاسخگوی نیازهای در حال تغییر، توانمند، با انگیزه خدمت و اخلاق مدار اطمینان حاصل نمایند .  

 ارزشهای معاونت آموزشي دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني اصفهان:

  • عدالت محوري 
  • حرفه‌اي گرايي 
  • دانايي محوري 
  • پایبندی به مباني ديني، اخلاقی و فرهنگي 
  • هماهنگي درون و برون‌بخشي
  • مدیریت مشارکتی و استفاده از خرد جمعی
  • مباني علمي مديريت آموزشي 
  • آموزش ادغام يافته و جامعه‌نگر 
  • استفاده از پژوهش‌هاي كاربردي 
  • پاسخگوئي به نيازهاي در حال تغييرجامعه

 

 

 

الف وظایف عمومی معاون آموزشی  دانشگاه:

 

  1. ابلاغ کلیه مصوبات، مقـررات و آیین‌ نامه ‌های ابلاغی از مراجع بالادست به واحدهای ذیربط، پیگیری و نظارت بر حسن اجرای آن؛
  2. تدوین آئین ‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های داخلی و شیوه نامه های اجرایی دستورالعمل ها و نظارت بر حسن اجرای آن؛
  3. گردآوری، تهیه و تدوین دستور جلسات مرتبط با وظایف معاونت جهت پیشنهاد به مراجع ذیصلاح برای تصویب؛
  4. ارائه گزارشات عملکرد مدون و دوره ای به رییس مؤسسه در خصوص وظایف مربوط به واحدهای تحت نظر، همراه با ارائه گزارش پیشرفت و درصد تحقق برنامه ها با ادله توجیهی؛
  5.  شناسایی افراد واجد شرایط و دارای صلاحیت های لازم برای تصدی سمتهای مدیریتی در حوزه معاونت و پیشنهاد به ریاست موسسه؛
  6. برنامه ریزی برای نظارت بر واحدهای وابسته به منظور حصول اطمینان از حسن اجرای وظایف آنها؛
  7.  تدوین برنامه عملیاتی سالیانه، تعریف و تبیین فعالیتهای هر برنامه همراه با برآورد هزینه و پیشنهاد بودجه سالیانه معاونت ذیربط مطابق با اولویتهای موسسه؛
  8. همکاری با سایر معاونت­ها جهت حسن اجرای برنامه ‌های موسسه؛
  9. انجام سایر امور محوله از سوی رئیس موسسه

ب- وظایف اختصاصی:

 

  1. برنامه ریزی برای اجرای کلیه سیاست­ها، مقررات و فرآیندهای آموزشی و تحصیلات تکمیلی موسسه، منطبق بر قوانین، مصوبات، مقررات و آئین‌ نامه‌های اجرایی مربوطه با رویکرد گسترش دوره‌های تحصیلات تکمیلی و نظارت بر حسن اجرای آن؛
  2. برنامه‌ ریزی برای دستیابی به اهداف آموزشی با همکاری واحدهای ذیربط، ابلاغ برنامه‌ها و فعالیت‌ها به مدیران ذیربط و دانشکده ها و نظارت بر حسن اجرای وظایف واحدهای وابسته از طریق ارزیابی های دوره ای و مستمر همراه با ارائه بازخورد و ارائه گزارشات لازم به هیأت رییسه؛
  3. برنامه ریزی برای پایش و ارزیابی عملکرد آموزشی دانشجویان، اعضای هیأت علمی و مدیران آموزشیِ واحدهای مختلف در هر نیمسال، ارائه بازخورد و اعلام نتیجه ارزیابی به اعضای هیأت علمی و سایر صاحبان فرآیند با هدف بهبود نقاط ضعف و ارتقای کیفی و کمی عملکرد، همراه با انعکاس موارد قابل گزارش دهی به ریاست دانشگاه و یا سایر مراجع بالادست؛
  4. برنامه ریزی برای تدوین دوره‌های کوتاه مدت آموزشی و ضمن خدمت و کسب اطمینان از اجرای آن ها؛
  5. برنامه ‌ریزی جهت نیازسنجی فضا، امکانات و تجهیزات آموزشی مورد نیاز و پیگیری تخصیص اعتبار لازم و تامین امکانات منطبق بر نیازهای اولویت دار سازمان؛
  6. تعامل علمی- آموزشی حوزه و دانشگاه و ایجاد زمینه مناسب جهت نیل به علم دینی و علوم انسانی اسلامی؛
  7. برنامه ‌ریزی و تدوین برنامه عملیاتی موسسه در راستای سند چشم‌ انداز، نقشه جامع علمی و آمایش سرزمین و کسب اطمینان از اجرای آن؛
  8. برنامه ریزی برای نیازسنجی، تدوین و برگزاری دوره‌های توانمندسازی و دانش ‌افزایی اعضای هیأت علمی و کارکنان؛
  9. ارزیابی و بازنگری محتوای سرفصل‌های آموزشی به منظور به روزرسانی، کارآمدی اعضای هیأت علمی موسسه، غنابخشی و ارزش مداری آموزش و ارائه پیشنهاد لازم به وزارتین حسب مورد؛
  10. برنامه ‌ریزی برای ارتقـای مهارتهـای علمـی- تخصصـی دانشجویان جهت ورود به‌ جامعه؛
  11. نظارت و ارزیابی فرآیند اجرایی شدن نقشه جامع علمی کشور در موسسه با هماهنگی وزارت متبوع؛
  12. برنامه ‌ریزی برای توسعه آموزش بین الملل و جذب دانشجوی خارجی.
  13. برنامه ‌ریزی برای توسعه آموزش مجازی و غیر حضوری فراگیران . اعضای هیأت علمی.
  14. برنامه ‌ریزی برای برای تقویت آموزش های بین رشته ای و بین حرفه ای.
  15. تقویت تعامل با دانشگاههای منطقه ای و کشوری به ویژه دانشگاههای هم تراز کشوری.
  16. تقویت تعاملات علمی آموزشی  با دانشگاههای بین المللی مورد تأیید با هدف تبادلات علمی، آموزشی، پژوهشی و ...
  17. برنامه ‌ریزی برای نیاز سنجی اعضای هیأت علمی بر اساس مأموریت های واسپاری شده با دانشگاه و سند توسعه متوازن دانشگاه.
  18. برنامه ریزی برای به روز رسانی چارت تشکیلاتی و ردیف های سازمانی هیأت علمی دانشگاه بر اساس موارد پیشگفت و سپس جذب و بکارگیری هیأت علمی.
  19. برنامه ریزی برای برگزاری مدون و منسجم شوراهای دانشگاه، مدیران، آموزشی، تحصیلات تکمیلی، تخصصی فوق تخصصی، آموزش بالینی، هماهنکی آموزش بین الملل و ...
  20. نیاز سنجی و تدوین سند توسعه نیروی انسانی کلان مناطق هفتم آمایشی بر اساس برنامه توسعه و مأموریت های واسپاری شده به دانشگاه­های کلان مناطق هفتم.
  21. نیاز سنجی و توسعه زیرساخت های نرم افزاری و سخت افزاری معاونت آموزشی و دانشکده ها.
  22. برنامه ریزی و پیگیری افزایش بستر و پهنای باند اینترنتی برای تقویت مجازی سازی دانشگاه.
  23. برنامه ریزی برای نیازسنجی تجهیزات تخصصی گروههای آموزشی بالینی و غیر بالینی، اولویت بندی و پیگیری تأمین اعتبار و تأمین آن بر حسب منابع در اختیار.
  24. تقویت تعاملات علمی آموزشی پژوهشی با دانشگاههای وزارت علوم تحقیقات و فناوری
  25. تقویت تعامل با فراگیران و برگزاری شوراهای مشاورین جوان، شورای صنفی دستیاران و شورای تحصیلات تکمیلی و هدایت در دستیابی به اهداف دانشگاه.
  26. سایر وظایف محوله از طرف رئیس دانشگاه.(واسپاری مسئولیت نائب رئیسی شورا دانشگاه، رئیس کمیته علمی آموزشی کووید 19، رئیس کمیته ارزیابی وبررسی پیامدهای ناخوشایند کووید 19، برگزاری جلسات هیأت اجرایی جذب هیأت علمی، همکاری در برگزاری جلسات هیأت ممیزه دانشگاه)

تبصره - وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز می ‌تواند نسبت به تعیین سایر وظایف مرتبط با معاونت مذکور، مطابق با ضوابط و مقررات مربوطه اقدام نماید.